Pidin viikon loman heti heinäkuun alussa kun rouvallakin alkoi loma. Viikon reissu upeaan, kuumaan ja aurinkoiseen Kreikkaan tuli hyvään saumaan, Suomen kesä näytti taas huonot puolensa. Kyllä auringolla on mahtava vaikutus
mielialaan ja tuli tankattua auringon paistetta ihan aamusta iltaan.
Töihin palattuani minua odotti hitsausurakka ja täytyy ihan ihmetellä maasturin edellistä "hitsausta", pellit oli kiinnitetty popniiteillä. Kuvat puhukoon
puolestaan. Loppuviikon piristys ilmestyi pihalle perjantaina. Tästä muskeliautosta tarinaa myöhemmin.
Viime viikojen aikana olen saanut puheluita liittyen katsastuksessa tulleeseen hylkäykseen/määräykseen saada alustaaltaan
madallettujen autojen pakollinen nelipyöräsuuntaus. Niissähän kuuluu olla tieliikenneasetusten mukaiset iskunvaimentimet ja jouset. Mikäli korin matalimmasta kohdasta maavara on minimissään 80mm, asia on kunnossa. Jos taas
ei, niin alustaa on nostettava ja yleensähän se tehdään jousia vaihtamalla tai säädettävällä iskunvaimennintolpalla. Tehdasvalmisteisilla alustamadalluksilla, jos paperit ovat tallessa, säästyy monelta
harmilta. Toki autot ovat yksilöitä ja vasta nosturilla näkee todellisen tilanteen. Nelipyöräsuuntauksesta tehdään virallinen asentajan allekirjoituksella oleva pöytäkirja ja nämä pöytäkirjat
ovat virallisia asiakirjoja, jotka tallennetaan Trafilla. Senpä takia hintakin on korkeampi. Suuntauksen tehnyt asentaja vastaa siis omalta osaltaan auton tieliikennekelpoisuudesta.