Ralliautojen säätäminen on todella mieluista kaiken muun työn lisäksi. Omakohtainen kokemus rallin ajamisesta auttaa luonnollisesti kilpa-autojen säätämisessä. Vaikka kuljettaja ei tarkasti tietäisikään, miten säädöt tehdään, pienellä keskustelulla osaan tehdä autosta ajettavan, nopean ja kuljettajalleen sopivan. Rallissa jos missä, auton pitää kulkea kovaa ja olla ohjattavissa kuljettajan määräämään suuntaan. Tässä viikolla säädin kaksi eri autoa, tulossa on PR-Racingin järjestämä Autoglym-ralli 17.-18.6.2022 kilpailukeskuksen ollessa Sappeessa. Kuvia ralliautoista löytyy kohdasta nelipyöräsuuntaus - kuvia.

Ja ne kuuluisat ruostevauriokorjaukset...

Ja miten nämä "valtavat", pienet/suuret pikkureiästä lähtevät ruostereiät korjataan? Monesti asiakas tuo autonsa ruostevauriokorjaukseen ja kertoo, että tuossa on pikkuinen kolikon kokoinen reikä, eihän siihen montaa tuntia mene? Ei menen ei, paitsi, että menee. Varsinkin kun tarpeeksi kopistelee, vaihdetaan koko helma tai pyöränkaari. Aika monta kertaa on tullut todettua, että jopa vasta katsastettu auto on tullut korjaamolle, koska omistaja on huomannut sen "pikku reiän". Kuvia kyseisestä autosta löytyy  osiosta ruostevauriokorjauksia - kuvia.

Autojen ruostevaurioden hitsaaminen ei ole helppoa tai kivaa, työasennot ovat ihan mitä sattuu, työergonomia ei todellakaan toteudu. ja sitten asiakkaat ihmettelevät, miksi autojen hitsaaminen on niin kallista? Monien automerkkien helmoissa on monenmoista pokkausta ja usein valmis tarvikeosa on kalliimpi kuin itse tehty taivutettu peltiosa. Ostin siis kanttikoneen kevättalvella ja säästin.

11. kesä, 2022

0

Uusimmat kommentit

16.06 | 16:40

Hallin siisteys pisti heti silmään,se kertoo jo paljon työn laadusta. O...

31.07 | 09:58

Ruostekorjaukset omaa luokkaansa, Plus-Katsastus suosittelee.

10.01 | 11:21

Kiitos hyvästä korjaus ja huoltotoimenpiteistä 10 vuoden aikana. ol...