Pidin viikon loman heti heinäkuun alussa kun rouvallakin alkoi loma. Viikon reissu upeaan, kuumaan ja aurinkoiseen Kreikkaan tuli hyvään saumaan, Suomen kesä näytti taas huonot puolensa. Kyllä auringolla on mahtava vaikutus mielialaan ja tuli tankattua auringon paistetta ihan aamusta iltaan.

Töihin palattuani minua odotti hitsausurakka ja täytyy ihan ihmetellä maasturin edellistä "hitsausta", pellit oli kiinnitetty popniiteillä. Kuvat puhukoon puolestaan. Loppuviikon piristys ilmestyi pihalle perjantaina. Tästä muskeliautosta tarinaa myöhemmin.

Viime viikojen aikana olen saanut puheluita liittyen katsastuksessa tulleeseen hylkäykseen/määräykseen saada alustaaltaan madallettujen autojen pakollinen nelipyöräsuuntaus. Niissähän kuuluu olla tieliikenneasetusten mukaiset iskunvaimentimet ja jouset. Mikäli korin matalimmasta kohdasta maavara on minimissään 80mm, asia on kunnossa. Jos taas ei, niin alustaa on nostettava ja yleensähän se tehdään jousia vaihtamalla tai säädettävällä iskunvaimennintolpalla. Tehdasvalmisteisilla alustamadalluksilla, jos paperit ovat tallessa, säästyy monelta harmilta. Toki autot ovat yksilöitä ja vasta nosturilla näkee todellisen tilanteen. Nelipyöräsuuntauksesta tehdään virallinen asentajan allekirjoituksella oleva pöytäkirja ja nämä pöytäkirjat ovat virallisia asiakirjoja, jotka tallennetaan Trafilla. Senpä takia hintakin on korkeampi. Suuntauksen tehnyt asentaja vastaa siis omalta osaltaan auton tieliikennekelpoisuudesta.

15. heinä, 2016

0

Uusimmat kommentit

16.06 | 16:40

Hallin siisteys pisti heti silmään,se kertoo jo paljon työn laadusta. O...

31.07 | 09:58

Ruostekorjaukset omaa luokkaansa, Plus-Katsastus suosittelee.

10.01 | 11:21

Kiitos hyvästä korjaus ja huoltotoimenpiteistä 10 vuoden aikana. ol...